۱۲ مدل برجسته برند: کدام یک هستید؟

آیا می خواهید در یک بازار اشباع به خواسته های مشتری ضربه بزنید و از جمعیت متمایز شوید؟ پس این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

نزدیک یک ماشین مرسدس بنز

Archetypes (طرح یا الگوی اصلی) مفهومی است که در ابتدا توسط روانشناس سوئیسی ، کارل یونگ ساخته شده است ، و گفت که ما هرکدام چهار برجسته اصلی داریم که شخصیت های ما را می سازند و ارزش های ما را راهنمایی می کنند. اینها عبارتند از: خود ، پرسونا ، سایه و آنیما / انیموس.

در بازاریابی ، از آرکیپت ها برای تقویت و راهنمایی داستان برند استفاده می شود. یک آرکیپت می تواند به برند شما کمک کند تا روابط معناداری با مشتریان فعلی و بالقوه برقرار کند و یک راه عالی برای ایستادگی از یک بازار شلوغ است.

Archetypes ابزاری عالی است که در داستان گویی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا آنها احساسات را برانگیخته و ارتباطات شخصی بین شخصیت ها و مخاطبان ایجاد می کنند. در برندسازی از آنها برای ایجاد الگوهای ، ارزشها و ایده های تفکر سازگار با ماهیت بشر استفاده می شود.

بنابراین برخی از معمول ترین آرکیپ های مورد استفاده در برندسازی چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید و تصمیم بگیرید کدام یک از مارک شما به بهترین وجه متناسب باشد…

 

قهرمان

نایک نمونه ای از یک مارک تجاری است که از آرکی تیپ قهرمان استفاده می کند و از ما الهام می گیرد تا نسخه های قوی تر و شجاع تر از خودمان باشیم. archetype Hero این قدرت را دارد که باعث شود مشتریان احساس توانمندی ، الهام و انگیزه کنند. این امر تغییرات مثبتی را در جهان القا می کند و پیروان را ترغیب به مداومت و غلبه بر چالش ها می کند. اگر می خواهید یک مارک قهرمان باشید ، از صدایی بیش از حد حاشیه ای یا غیرقابل دسترسی جلوگیری کنید.

 

جادوگر

این آرکیپت مرموز ، کاریزماتیک ، شهودی و تحول گرا است و حس خلاقیت و نبوغ را حفظ می کند. مارک هایی که این معماری را تجسم می کنند شامل دیزنی ، ایکس باکس و MAC اپل هستند که تخیل و رمز و راز رمز موفقیت آنهاست. هنگام اتخاذ این معماری ، مهم است که شما یک احساس واقع گرایی و دستیابی را حفظ کنید.

کاوشگر

این نوع مارک ها پرماجرا ، شجاع ، مبتکر و جاه طلب هستند. شرکت هایی مانند آمازون ، Intrepid ، Lonely Planet و Patagonia همه نمونه های کاملی از مارک های اکتشاف هستند. این مارک ها با هدف ایجاد احساس آزاد بودن و عدم انطباق با مردم از فلسفه “بدون محدودیت” در نظر گرفته شده است. آنها به مشتریان الهام می گیرند تا چیزهای جدید و ناشناخته را جستجو کنند. برای اتخاذ موفقیت آمیز مارک اکسپلورر ، شما باید مشتریان را دعوت کنید تا در سفر به شما بپیوندند ، بلکه از آنها در تلاش برای ماجراجویی پشتیبانی کنید تا در این روند احساس محرومیت نکنند.

قانون غیرقانونی شورشی

این آرکیپت در حالی که دوست داشتنی است خنک ، مبهم و طعنه است. این که آیا آنها در رسانه های اجتماعی از کلمات قسم بخور استفاده می کنند یا تبلیغات خطرناکی را منتشر می کنند ، مارک هایی که آرکیپت شورشی را اتخاذ می کنند ، نمی ترسند مرزها را تحت فشار قرار دهند و در مقابل وضع موجود قرار بگیرند. نمونه ها شامل نام تجاری پوشاک Nasty Gal ، اپراتور شبکه تلفن همراه Giff Gaff ، Harley Davidson و Ugly Drinks است. اتخاذ آرکتیپ Rebel Outlaw می تواند خطرناک باشد به این معنا که شانس توهین به شخصی بیشتر است ، اما تا زمانی که مخاطب هدف شما تحت تأثیر قرار نگیرد ، این خوب است!

ژاکت نایک سبز و آبی

عاشق

این نوع از archetype مارک نیاز به عشق و صمیمیت است. برندهایی که این آرکیپت را اتخاذ می کنند ، از جمله Victoria’s Secret ، Magazine Cosmopople و Galaxy Chocolate ، هدفشان این است که مردم را از طریق محصولات و خدماتشان به هم نزدیک کنند.

مراقب

از TOMS گرفته تا جانسون و جانسون ، این نوعی از برند است که شخصیتی پرورش ، مهربان ، مفید و دوست داشتنی را پرورش می دهد. گرچه علاقه مند به ایجاد تغییر در جهان است ، مراقبت از برند باید نشان دهد که این توانایی و قدرتمند است.

حکیم

Archetype Sage مانند دوست مطمئن و باهوش شماست که برای مشاوره ، پشتیبانی و راهنمایی قابل اعتماد به آن متوسل می شوید. برندهایی مانند The Times و Google نمونه هایی از مارک های مریم گلی ، و همچنین Oprah Winfrey ، Antony Robbins و Deepak Chopra هستند که هدف آنها یادگیری و اشتراک دانش آنها از جهان است. در صورت اتخاذ این archetype باید همدلی و قابل اعتماد باشید. از صدایی متناوب خودداری کنید زیرا این امر باعث می شود مشتریان شما احساس بی نظیری کنند.

معصوم

مارک های بی گناه در بخش های بهداشت ، غذا و پایداری از جمله Dove ، The Honest Company ، نوشیدنی های بیگناه و Pampers فعالیت می کنند. این مارک ها ساده ، خوشحال و بی دقتی هستند. آنها برندهایی هستند که مردم در هنگام نیاز به طراوت ، افزایش و افزایش مثبت به آنها روی می آورند.

خالق

این یک هنر هنری با تمرکز بر کشف ، خلاقیت و نوآوری است. به عنوان مثال می توان به لگو ، انجینو و FitBit اشاره کرد که از خلاقیت ، صداقت و بازی الهام می گیرند.

خط کش

نمونه ها شامل کالاهای لوکس هستند که روی منحصر به فرد بودن و پرستیژ تمرکز دارند. مارک هایی که معماری Ruler را اتخاذ می کنند شامل مرسدس بنز ، رولکس و تیفانی و شرکت هستند که از پیشروها هستند و راه را در ایجاد احساس کمبود پیش می برند. در حالی که این نوع مارک قدرتمند است ، اگر می خواهید این شخصیت را اتخاذ کنید ، ممکن است لازم باشد که از خاموش شدن آن به عنوان بی پروا یا خیلی منحصر به فرد جلوگیری کنید.

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای جستجو تایپ کرده و اینتر را بزنید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.